lördag, september 29, 2012

Rosa molnen

Tiden står stilla. Eller inte stilla. Den går för fort. Jag önskar att den stod stilla. Jag önskar att den gick baklänges. Jag önskar att jag visste hur man gjorde för att inte göra fel med dig - och med mig. Jag önskar att jag visste hur man gjorde - överhuvudtaget - för att få en sekund till. Av det där som var. Av det där som aldrig fanns. Av det där som är rosa moln och som jag borde sluta med. Jag önskar att tiden stod stilla. Eller inte stilla. Den går för fort när den går. Bort från dig. Bort från oss. Du och jag. Detet som inte finns. Som kanske aldrig funnits. De rosa molnen.
Jag önskar att tiden stod stilla. Bara ett ögonblick. Frysa i en omfamning. Göra rätt och inte fel. En endaste gång. Frysa tiden. Stå stilla. Göra ofel. Göra rätt. Stanna tiden. Stå kvar. Håll mig en gång till. Stå kvar. Stanna. Frys tiden. Håll mig kvar. Frys. Stanna. Stanna tiden. Stå stilla. Frys. Ofamningen. Låt den vara kvar. En sekund till. Vara kvar. Du och jag. Rosa moln. Tid som står stilla och försvinner. Här. Stå kvar. En gång till. Rosa moln. Bara en gång till. Stå kvar.

Inga kommentarer: