söndag, mars 06, 2011

Nästan perfekt

Just nu finns många anledningar för mig att känna mig jävligt nöjd med mig själv: Skolan glider på, jobben blir gjorda, räkningarna är betalda, den där jobbiga kursen är avklarad och när mina skor förra veckan gick sönder var det inga problem att reklamera dem. Jag har kommit ihåg att äta mina tillskott nästan varje dag och jag har flera intressanta idéer för fotoprojekt på lut. Dessutom kom jag ihåg att söka jobb inför sommaren trots att jag den här veckan knappt haft en ledig minut. Jag har brutit ett viktigt beteendemönster och när du ringde tog jag mig tid att svara.
Diskar jag bara den där högen av tallrikar som sedan en vecka stått parkerade på mitt golv, hänger upp kläder som så slarvigt kastas över fåtöljen och skickar det där jobb-mailet skulle man nästan kunna säga att paketet är komplett. Jag tror dock jag låter bli i ännu några dagar... bara så att jag åtminstone har något kvar att klaga på.

Inga kommentarer: