torsdag, februari 10, 2011

Jag vet inte med er, men jag är helt övertygad om
att om jag blundar tillräckligt hårt kommer snön att försvinna.
Då kommer scener byggas upp och vi kommer hångla
till tonerna av Chemical Brothers och till din fulla kompis prat.
Då kommer jag ta fel spårvagn mitt i natten.
Då kommer vi äta hamburgare till frukost.
Då kommer vi barfotadansa och låtsas att det inte gör ont.
Då kommer berusningen inte bara komma från billigt vin utan även från friheten.
Friheten av att vara lite jävla ung igen.
Att inte bry sig.
Att lägga alla måsten åt sidan.
Då kommer allt vara så äckligt jävla göttigt.
På en så skör tråd att vi ibland måste stanna och
titta på varandra för att veta att vi fortfarande kan andas.
Det är dagar när tårar inte bara är av ondo.
Det är dagar som dunkar i min bröstkorg.
Det är ditt hjärta som dunkar i min hand.
Euforin som aldrig tar slut.
Inte ens när jag blundar.
Och jag vet inte med er, men jag blundar nu.

Inga kommentarer: