måndag, september 20, 2010

För man vill alltid ha det man inte kan få.

Få låtar kan provocera mig så mycket som Lasse Lindhs "Överlever du Härnösand så överlever du allt".

Härnösand är ingen stad att överleva.
Härnösand är luften i mina lungor.
Härnösand är staden där jag hittade mig själv.
Det staden av möjligheter för den som vågar fånga dem.
Det är staden av yeah yeah yeah.
Det är staden av wow wow wow.
Har du en gång promenerat genom Östanbäcken,
tagit ett glas vin i hamnen,
eller hånglat med en Härnösandpojke vill du göra det igen.
Så är det bara,
och därför tänker jag inte låta någon stropp snacka skit om min stad.

3 kommentarer:

Niclas sa...

Nu får man såklart tycka vad man vill om karln, men nog kan det vara läge att se Härnta som en symbol för att vilja fly småstaden när man är ung?
Hade nog kunnat heta "Överlever du Motala överlever du allt", om det därifrån Lars Ola kom. =)

Hanna Persson sa...

Niclas: Jojo så skulle jag så klart se det om jag inte var grinig och hade hemlängtan ;)

Maja sa...

Men Hanna, Sönsvall är en bra stad! Ge det lite tid så kommer det bli bra. Och så hiimla långt till Härnsta är det ju inte. Det blir bra. You´ll be alright.