lördag, juli 24, 2010

När luften går ur en



Ett av mina stora mål, medvetet och omedvetet, har de senaste åren varit att ta mig in på en journalistutbildning. Eftersom jag inte läst Historia A har detta varit ett hinder, som jag dessutom aldrig riktigt orkat ta mig över. För lite mer än ett år sedan började jag dock fota mer på allvar, och utan att vare riktigt söka jobben eller anstränga mig fick jag börja frilansa för två tidningar i stan.
När sökningarna i våras skickades in kryssade jag i Bildjournalistik Sundsvall i min lista och tänkte att jag iallafall kan skicka in proverna och se hur långt ifrån jag ligger. När det väl var dags att göra arbetsprover befann jag mig dock i Nicaragua och det slutade med att jag bestämde mig för att strunta i att söka, tills ungefär två dagar innan proverna skulle vara inskickade alltså. Då satte jag mig ned 22.00. Redigerade 20-25 bilder varav 10 i något slags diffust tema samt skrev en text till dessa. Skickade in det och tänkte in mer på det.
Nu är jag första reserv och om inte något otroligt ovanligt inträffar kommer jag alltså gå på Bildjournalistprogrammet i Sundsvall i höst.

Det här är anledningen till att luften har gått ur mig. Mitt mål är med 90% chans nått utan att jag fullt medvetet strävat efter det. Bloggen har tappat sin mening för en stund. Ett nytt mål måste sättas och fram tills dess kommer det här vara väldigt tyst.

Hej så länge.

2 kommentarer:

TuvaMinnaLinn Vintage (a love story) sa...

Oj vad jag hoppas för din skull! Jag är sjua reserv på mitt program.

karin sa...

Toppen Hanna, det passar dej precis!!! kram Karin