fredag, juli 02, 2010

Det där om att tro sig veta vem någon är.

För ett tag sedan fick jag höra av en läsare att denne trodde den kände mig efter att ha följt min blogg.
Sånt skrämmer mig. Den här bloggen är till väldigt liten del personlig. Inte ens de texter som kanske framstår som väldigt personliga behöver bestå av 100% sanning. Jag har nämligen en stark förkärlek till att krydda till texterna för att det ska kännas mer för den som läser dem. Det kan ibland kännas viktigare för mig än vad texten faktiskt handlar om. Dessutom finns det väldigt mycket plats för egen tolkning av det skrivna ordet. När jag till exempel skriver att jag har förändrat mitt liv kan det för mig egentligen betyda att jag bytt från ett schampo till ett annat.
Självklart är vissa inlägg helt sanna, men jag tror man ska akta sig för att tolka in det som att man känner mig. Snarare kanske att man känner till mitt kreativa jag.

Lite sanning (och inget ljug):

Jag har lagt väldigt mycket av min personlighet i mina glasögon och känner mig obekväm utan dem då jag inte känner igen mig själv.

Jag...
Heter: Hanna Persson
Bor: I ett kollektiv med två spanjorskor i Härnösand (sedan cirka tre dagar tillbaka).
Har studerat: På Räddningsgymnasiet och sedan spenderade jag tre fantastiska år åt show och musikal. Dock slutade jag eftersom jag kände att jag inte kan spendera så mycket tid på det som man behöver för att lyckas.
Vill studera: Journalism, foto och genus (logoped är även något jag funderar lite på, det är mitt wildcard).
Har jobbat som: Vårdare och administratör.
Jobbar som: Journalist (nöje, kultur och mode), fotograf och personlig assistent (tre jobb jag älskar).
Lyssnar på: Väldigt mycket musikal (RENT, Wicked och a chorus line just nu) samt musik jag kan dansa till.
Äter: Jag är jobbigt kinkig med mat och har en historia av ätstörningar. Just nu är jag väldigt inne på olika ostar, vindruvor, messmör, finn crisp, avocado och lax.
Äter inte: Jag har aldrig gillat fläskkött och äter det därför i princip aldrig, samma gäller skaldjur. Jag är lite av en periodare därför kan saker hoppa fram och tillbaka mellan dessa listor, de där två har dock alltid funnits här.
Rör på mig: Mindre än någonsin. Jag har alltid varit en väldigt aktiv person, nu har det dock avtagit något när jag inte längre har någon annan anledning än min egen hälsa (för den är ju rätt oviktig...) att röra på mig. Dock brukar jag ta dansklasser, gillar att springa och brukar försöka pumpa upp mig på gym ibland.
Fotar: Människor. Gillar extra mycket att fota barn och människor i stora folksamlingar eftersom de då inte tänker på kameran.
Övrigt: Jag har alltid haft en stark relation till djur och är inte rädd att utmana min allergi genom att stoppa ner näsan i pälsen på en katt.

1 kommentar:

Lisa sa...

trevlig läsning om dig :)