onsdag, juni 30, 2010

Var är kärleken om inte här i Härnösand?

Gårdagen började med brieost och vindruvor. Jag la in lite kläder i min garderob, hejade på grannarna och njöt av tystnaden. Allt var stillsamt och härligt, inte ens den odiskade stekpannan kunde störa mig. Jag bestämde mig för att försöka somna tidigt inför kommande dag på jobbet.
Efter ett tag vaknade jag dock av det: Ett barn som grät. Typiskt min tur, tänkte jag, alltid en liten som ska föra oväsen när jag minst behöver det. Snart började jag dock inse att det trots allt inte var ett barn som grät. Nej, det var mina grannar som hade så högljutt sex att det skävlde i väggarna. Kvinnan pustade och stönade och gnydde så högt att det blev omöjligt att blockera. Dessutom verkade han försöka slå något slags rekord i att hålla erektion. Och då kände jag bara: Välkommen hem till Härnösand. Var annars kan man få liveföreställningen levererad till dörren? Var annars blommar kärleken? Var annars vågar man så öppet visa sin lust? Nej det är bara i Härnösand. Mitt alldeles egna Härnösand. Äntligen är jag hemma igen!

2 kommentarer:

Lisa sa...

haha herregud vad knasigt!

Sandra sa...

jag vet ett till ställe där man får liveföreställning. jag fick det i helgen i Hammarstrand, ett par som hade sex på räcket utanför vårt hotellfönster kl 02.00 på morgonen. Det var fruktansvärt faktiskt!