söndag, maj 09, 2010

Hemma

Resan hem gick närmast utan bekymmer. När planet från Miami-London började vända på skärmen framför mig inför landningen, och jag såg hur vi sakta åkte fler och fler kilometrar från London började hjärtat slå lite fortare. Ingen förklaring kom och jag hann tänka "jahapp, jamen jag har väl haft ett bra liv" innan kaptenen äntligen ropade ut att vi haft en läcka som de var tvungna att ordna innan vi kunde landa. 1,5 timma sena lika med 1,5 timma kortare väntan i London tänkte jag. Väl framme beställde jag havregrynsgröt till frukost och började tjuvlyssna på människor för första gången på 6 veckor. Såg trendiga tjejer i marc jacobs-kappor strutta förbi och skrattade lite igenkännande när jag såg turisterna med sina magväskor förvirrat leta efter sin gate.

Nu har jag varit hemma i tre dagar och har:

  • börjat gå på diet (typ inte äta godis varannan dag och ta en promenad ibland) för att få bort kaggen jag lagt till mig från överdrivet glassätande (kaggen är egentligen ingen kagge utan en knappt märkbar viktförändring som dock ska bort så att favoritbyxorna passar bra igen).
  • börjat jobba som en galning eftersom jag har deadline på tisdag (därför bloggen är väldigt tom just nu).
  • inte packat upp min resväska trots att det knappt finns något att packa upp när jag lämnade närmast alla kläder i Managua.
Sverige är iallafall tyst och underbart. Så tyst att jag åter blivit påmind om min tinitus. Så tyst att jag ibland känner mig lite ensam, till skillnad från Managua där jag ibland kunde bli galen av att jag aldrig fick vara ensam. Mycket vill ha mer och fan vill ha fler, eller vad säger man?
När jobbet är klart ska jag iallafall styra upp det här stället igen. Lite ny design vore fint tror jag, och lite fräscha bilder.

Ha det bra så länge!

Inga kommentarer: