onsdag, april 21, 2010

Under vistelsen i Granada med Johanna och Alex...


... drog vi en sväng till Lago de Apoyo.

... såg jag vilda apor för första gången i mitt liv.

... åkte vi flak trots att det är farligt och tyckte det var jättekul tills...

... vi pratade med en brandman och fick veta att ett liknande flak med cirka tolv personer på hade vält dagen innan och alla hade dött.

... anledningen till att vi gick in där var ingen annan än spontanitet och nyfikenhet.

... efter att ha läst samhällsräddningstjänst sitter det nog alltid kvar.

... en kvinna som tittar ut. Alex var modig nog att fråga henne om hon fick fota. Jag var inte det och försökte zooma in på håll.



... vi bodde på hostelet The Bearded Monkey. En av de bästa sakerna där var att de hade en katt. Katter äter nämligen kryp.

Med tjejerna fick jag en grym upplevelse av Granada. Det är en vacker stad med bra hostel (jag rekommenderar verkligen The Bearded Moneky där vi sov) och mysiga resturanger. Jag tror på att åtminstone stanna en natt i denna stad eftersom den är så vacker på kvällen. Från Managua kostar det dessutom bara 20 cordobas att åka hit (cirka sju kronor) och bussarna går både från Huembes och en station vid Universitetet.

Inga kommentarer: