måndag, april 26, 2010

Ninja turtles







När vi var på semester i san Juan del Sur åkte vi till en strand (La Flor) och såg sköldpaddor.

Hela grejen var ett äventyr. Vi åkte taxi dit halv åtta på kvällen i bäckmörker och fick vandra fram och tillbaka på en lång strand med en soldat för att vänta på att de skulle komma upp och lägga ägg. Först trodde jag de hade blåst oss eftersom jag hade väntat mig en strand full av sköldpaddor (så är det i juni-juli) men efter ett tag hittade vi dessa två skönheter. Den på den översta bilden är en tora och ska tydligen vara väldigt ovanlig (dessutom väldigt stor). Den lilla kommer jag inte ihåg vilken sort den var, men den var supersöt den också. Det var så himla häftigt att se dem i deras naturliga miljö. Så till slut var jag väldigt nöjd ändå, och kunde åka hem med klappande hjärta och ett leende på läpparna.

1 kommentar:

emma sa...

http://elrl.blogg.se/2010/april/okay-lets-dance.html

Kom till sverige på torsdag!^^