måndag, april 12, 2010

Frukost

Frukost.
Den gula citronliknande frukten i förgrunden är inte en passionsfrukt, men den ser ut och smakar likadant inuti.

Igår åkte vi till mercado Roberto Huembes för att handla möbler, blommor och frukt. Jag ville testa något nytt så jag köpte med mig mynta, minibananer och passionsfrukt (dock visste jag inte då att det var en passionsfrukt) till min morgon/fikadrink. Det är min finaste stund på dagen när jag får dricka mina fruktdrinkar. Det jag saknar är dock en knäckebrödsmacka med hushållsost att äta till. Fibrer är inget man stöter på dagligen i det här landet om man säger så. Om jag åker tillbaka i höst ska jag definitivt packa med mig lite rågrut.

ps. Det ser lite mörkt ut för min resa till El Salvador eftersom det 1. är lite småfarligt för mig att resa hem ensam efter vistelsen. 2. kostade nästan 100 dollar mer än jag trodde att istället åka med till Guatemala och flyga hem därifrån. 3. D fyller år på onsdag. Det återstår dock fortfarande att se hur jag gör, men det ser som sagt lite mörkt ut. ds.

1 kommentar: