måndag, mars 29, 2010

Min karlek till Europa.

Det finns nagra saker jag saknar har borta: klader, smink (jag som knappt sminkar mig saknar smink), fancy shoes, musik, att kunna fota var jag vill, internet och min aptit. Ja hela mitt liv uppenbarligen (hoho).
Nar det i genomsnitt ar 35 grader varmt varje dag funkar det namligen helt enkelt inte att ha fancy shoes och heltackande klader. "Hej Norrlanningen!" sager D nar jag ligger och flamtar med min vatskeersattning under flakten. Jag ar helt enkelt inte lampad for det har klimatet. Jag gillar inte varme. That's it!
Jag gillar daremot den avslappnade livsstilen och att komma bort fran size zero-idealet for en stund (har ar i stort sett alla lite mulliga om magen). Det ar en skon kontrast mot min egen vardag dar viktstress ar just det: vardag. Det ar skont att spendera tre timmar at att forbereda middag, det ger en kansla av kontroll, eller kanske annu mer: att kontrollen for en stund ar slappt.
For mig blir daremot inget annat an Europa hemma. For i slutandan tycker jag att neuroserna ar charmiga. Och som jag sa till D igar (angande vad jag helst skulle do av): Fryser jag helst ihjal.

3 kommentarer:

Ida sa...

Jag må vara en norrlänning i kropp men emellertid inte i själ. I Göteborg snålblåser det och regnar för ofta för min smak. En biljett tur och retur - Managua - kostar 7200 kr i början av maj. Tror du jag vill?

Hanna Persson sa...

Ida: usch nej sadant vader vill jag inte vara med om! Jag snackar om en sval bris, femton grader i skuggan och dricka rose pa en balkong. Jag aker hem femte sa du vet... du ar valkommen ;)

Joel sa...

Drömmer just nu om att befinna mig i Managua. :)