onsdag, februari 10, 2010

En sväng till Sundsvall


Gårdagens frukost.

Daniel letar bland fyndigheter på Myrorna.

Emma har redan hittat ett.



Efter shopping blev det fika på Tant Anci och Fröken Sara.

Igår väckte Emma mig klockan tio med att ringa och fråga om jag ville äta brunch med henne. Eftersom vi alltid brukar fika på Rutiga Duken bestämde vi oss igår för att vara lite tokiga och valde bibliotekets resturang istället, ett mycket gott val tycker jag. De hade för dagen en god kycklinggryta med banan samt morotssoppa med krutonger, dessutom all sallad du orkar. Efter maten gjorde jag klar min modesida för månaden och efter det (ja och en snabb sväng in på Röda korset där jag köpte en ny kappa, ops!) drog vi lite spontant till Sundsvall för att spendera resten av dagen där med shopping och fika.
Trots att jag fick ångest av den smått överdrivna shoppingen som igår ägde rum känner jag bara att pust vad skönt det var att bara få vara lite. Mitt i all jobbångest och resstress. Mitt liv har liksom hamnat i något slags ingenting innan resan där jag varken vet in eller ut. Så många beslut som ska fattas och en framtid så fjärran som bör ha varit bestämd igår, men som mer känns som ett konstant lotteri. Då är det bra att få rymma till Sundsvall och vara sig själv för en stund (äta mat och spendera pengar alltså).

1 kommentar:

Lisa sa...

Låter finfinfint och fiket ser mysigt ut!