onsdag, januari 27, 2010

Jag fick leka modefotograf


















Det här var en svår fotografering. Lokalen var inte så fräsch som jag minns den och vi var ständigt tvungna att flytta runt och ändra ljuset (blixtarna that is). Det var dessutom väldigt många detaljer att tänka på: Kläderna skulle synas bra, alla skulle se sjukt snygga ut och bakgrunden likaså. Som ni ser har jag t.ex på femte bilden bara tagit med Pilis halva ena fot, en sån detalj som kan förstöra en annars bra bild (antagligen en självklarhet för de flesta, men jag tänker att om jag delar med mig av mina misstag kanske någon annan kan undvika göra dem).

Eftersom det var första gången jag gjorde något liknande är jag dock nöjd och ser nu fram emot att testa igen med Emma, Elina och Sweet Nothing nästa vecka. Eftersom vi då inte har någon tidspress och mer konstnärlig frihet har jag höga förväntningar på resultatet. (så här såg det ut sist jag fotade dem.

5 kommentarer:

Tony sa...

Tyckte du gjorde det ganska bra! Det är alltid svårare när du har blixtar istället för naturligt ljus..

Lisa sa...

Fint ju!

Ida. S sa...

Jätte fina bilder. :D Jag blir så glad. Detta gjorde min torsdag.

TuvaMinnaLinn sa...

Tufft med så många modeller. Det är ju e hel veteskap att få bra ljus. Jag tycker också att du gjorde det bra, och framförallt att du är tuff som vågar utmana dig själv.
Grymt!

ponnymamman sa...

Fina foton!