tisdag, januari 05, 2010

update.


foto: Alexandra Boman

Livet har varit smått hysteriskt fyllt av jobb och imorgon är min första lediga dag efter nio jobbade, sen blir det hysteriskt i fyra dagar till med vimmel, konsert, styling och reportage som ska fotas innan jag åter igen blir människa och kan börja fokusera på mitt eget liv (dvs resan) igen. När man ska åka bort i minst två månader finns det nämligen några saker att tänka på. Allt från vaccinationer, extra VISA-kort, försäkringar, fullmakt åt mamma, lämpliga kläder, eventuella språkkurser, solskydd till det kanske viktigaste: Hur ska jag arbeta där för att kunna fortsätta arbeta så mycket som möjligt när jag kommer hem i sommar (utan att det stör upplevelsen)?
Med andra ord alla möjliga och omöjliga livlinor för att upprätthålla västerländsk levnadsstandard i Latinamerikas fattigaste land. Jag kräks på mig själv.

Inga kommentarer: