tisdag, december 29, 2009

Maj-Augusti 2009

I maj...

... klev jag upp en tidig morgon för att fota kor på en gård i närheten av skolan.

... fikade vi utomhus och jag hade båda mina favoriter på plats.

... fick vi finbesök från Stockholm.

... fotade vi längs de gamla järnvägsspåren.


I juni...

... hade vi precis flyttat till Härnösand.

... kom Alcazar till Kramfors och vi dansade loss till dem.

... tog Lisa studenten och jag fick leka fotograf för första gången.

... gifte sig D's syster och det var väldigt vackert.

I juli...


... fikade vi franskt i vårt kök.

... var det fest hos Cicci innan hennes flytt till Flyinge.

... hälsade D's föräldrar på och gödde oss med lyx.

... låg jag och frös på stranden i ren protest mot det kalla sommarvädret.


I augusti...

... åkte vi enligt tradition till Urkult i Näsåker och såg bland andra Timbuktu framträda.

... flydde till iväg en vecka till Stockholm (och Uppsala, Västerås och Örebro) där vi bland andra hängde med Joel och Lisa. (och fina Alex såklart, som inte syns i bild)

... skrev och fotade jag mitt första reportage någonsin (från festivalen Broöppning).

... åt vi kräftor hos mina föräldrar i Bollsta.


Att gå igenom mitt år av foton är verkligen inspirerande och peppade när jag inser hur kort tid det egentligen är jag hållit på, att det egentligen inte är förens i juni jag verkligen började ta tag i fotandet. Då känns det liksom okej att jag inte kommit så långt än, men peppande att jag ändå lyckats göra så mycket av det lilla.

1 kommentar:

Hawa sa...

hey, I passed on the Beautiful Blogger award to you! Check it out on my blog!