fredag, december 18, 2009

Det är fredag idag, men torsdag kväll när jag skriver det här.

Jag suger på att vara glad. På riktigt alltså, att verkligen suga fast mig vid min erövringar och verkligen glädjas över mina framgångar. Jag har under den senaste månaden lyckats med två saker som jag sedan länge satt på listan över "saker jag verkligen vill göra, men som antagligen aldrig blir av":

  1. Jobba för en tidning (och hallå, dom ringde liksom mig, jag sökte inte ens. Det är ju enormt!).
  2. Ta körkort, saken som de senaste sex åren hängt över mina axlar och tyngt varje steg jag tagit.
Trots detta har jag Båda gångerna innan dagen ens är över hunnit grävt ner mig över något annat som inte duger. Prestationsångest och osäkerhet på högsta nivån. Inget utom perfektion duger. Bla bla bla, ni fattar grejen. Det här suger så jävla hårt för jag vill verkligen kunna glädja mig över saker som går bra, och jag vill verkligen inte vara energitjuven som drar ner andra med mina så egentligen löjliga problem. Jag vet ju själv hur jobbigt det är med människor det går bra för som klagar över detaljerna. Jag vill inte heller bli glättig för jag gillar ju lite den här skeptiska cyniska synen på livet, men nån jävla gång kan man väl sluta ta sig själv på så stort allvar?!!

gah

1 kommentar:

Cicci sa...

you've just spoken my words!

vi är ju bara fisar i rymden. :)