lördag, december 01, 2007

20 going 40

Bella, jag och Hjalmars arm
Cassandra och Klara
Frida (bilderna kommer även från hennes kamera)
Igår var vi ett gäng på 10 från klassen som åkte till Bjärnum för att fira Isaks 21-årsdag i en stor central smakligt inredd trea. Vi lyckades såklart bli dom första som kom dit, men det kom snabbt fler och helt plötsligt var vi runt 50 pers. Alkoholen flödade, musiken var hög och hångel var ett faktum (tyvärr inte för min del, mest för bjärnum-folkets del som äntligen kommit ur sin show-period och insett att dom är tok-kära i varandra).
Halv ett var jag trött, hade ont i ryggen och hungern började gnaga i min lilla mage, men jag tänkte att en timma till ska väl en 20-åring klara av. En timma senare hade alltför många tjejer fått för sig att dom är homosexuella och resten försökte antingen fortsätta dansa eller så drog man sig hemåt. Jag tyckte om det sistnämnda förslaget och ringde Carin som lovat att vara chaufför. Tyvärr blev det inte så lätt, nu insåg nämligen alla som egentligen skulle sova över att dom också ville åka hem så inte förns efter 20 minuters gnabb lyckades vi styra kosan hem mot Markaryd.
Jag är gammal, jag blir kallad tant av främlingar på stan och jag lovar att jag ser rynkor. Jag vill sitta hemma och dricka vin med vänner och orkar inte hångla med främlingar. Är jag 40 eller är jag 20?

1 kommentar:

mrskelso sa...

jag älskar tanter! hälsningar tantfan!