måndag, november 05, 2007

Köttoppen

Trotts min bitterhet är det nånting som inte riktigt stämmer enligt mina normer just nu. Jag har ätit relativt bra idag, sovit hela natten och bara gjort ett halvdant försök till att gråta när kvällen närmade sig och jag insåg att jag inte kunde ringa och berätta om min dag som jag alltid annars gör. Det känns tomt utan min vän.

Därför kan jag berätta för er, dagens viktigaste händelse och den senaste tidens nyhet.

JAG ÄTER KÖTT IGEN!

Jag har ätit en tugga kyckling, en strimla leverpastej och en halv tallrik pyttipanna. Hittills leder leverpastejen stort på köttoppen med sin mjuka lagom söta smak.

1 kommentar:

-Emma- sa...

vet att vi har absolut ingen relation till varandra, eller till folk i varandras närhet.
men det skriker inom mig när jag läser dina ord.
kan man nånsin säga att man förstår andras sorg?
Jag säger att jag vet känslan.
för det är ett sorgearbete.
att mista ett liv. sitt eget? nä.
ditt liv tar vid nu när ilskan kommer. att vara bitter, såsom du skriver - det kommer att ta dig långt förbi.
även om det kan va ointressant att veta idag. men jag vet känslan.
sörj, sörj tills du vill kasta en sten i huvve på honom. njut av att vara en bitterfitta tills den dagen du skrattar åt stenen du kastat i huvve på honom.

Då har du vips vops gått klart!

eller nåt...