lördag, november 24, 2007

Ge mig något nytt

Jag såg nyss en bild på en av MIKA´s nya modeller, en väldigt vacker och fin tjej, men jag kände verkligen ingenting.
Långa smala modeller känns för mig lika uttjatat som pannkaka på torsdagar (och tisdagar, och lördagar). Visst det är vacker med gasell-liknande kroppar, men för mig vore det dock mer intressant att se fler tjejer med kurvor och mindre längd som lyckas. För let's face it, är man lång och smal är det lättare att passa i alla de galna kreationerna som visas på catwalken. Vore det dock inte jävligt mycket roligare att se nånting som man faktiskt kan relatera till ibland? Vore det inte skönt att för en gångs skulle slippa stirra på nånting man inte kan uppnå? Skulle det inte vara fint att se nånting och kunna relatera det till sig själv och ens egna möjligheter?

Vissa vill ha sitt kaffe med en skvätt mjölk, jag vill ha mina modeller med en skvätt hull.

Inga kommentarer: