tisdag, oktober 23, 2007

Tjejer med höga ambitioner

Sen ett tag tillbaka har jag funderat väldigt mycket på framtiden, utbildningar och allt som dit hör till bland annat mina vänner. Jag har sakta gått igen dem en för en i huvet och insett att vi har grymma ambitioner i mitt gäng!I bild ser ni Åsa med hennes älskade Cello som hon nu dagligen släpar till och från Kapells folkhögskola för klassisk musik i Härnösand, men Åsa nöjde sig inte riktigt där utan läser även klassisk sång samtidigt.

Tove är tjejen jag bodde med på Sandö (tillsammans med Linnéa Skoglund). Tove sattsade stenhårt för sina perfekta betyg och såg livet i labbet som ett rent nöje. Idag lever hon rövare i Tronheim samtidigt som hon utbildar sig till läkare.
Emelie är inte bara vacker som en vårdag utan även den socialt smartaste tjejen jag känner. Hon kan lösa alla problem en människa kan tänkas ha samtidigt som hon dricker en kopp te, målar en tavla eller avnjuter en bit choklad. Valet att bli psykolog kändes med andra ord självklart.
Cicci kan vi ofta se springa fram på hoppbanor för at hinna mellan klasserna. Hon blev nyligen placerad i en 1,35 klass med sin Nova Arnica och styr i detta nu kosan mot Halland och Niclas Palmer.
Tora (Tore, tuttifruttikolan, kärt barn har många namn) är tjejen med islandshästen Rökkvi som hon bland annat startat SM med. Att nöja sig med lite har aldrig varit några ord vi hört Tora säga, särskillt inte nu när hon febrillt letar praktikplatser på stall för att komma bort från den gudsförgätna staden Kramfors (citat Cicci).
Och själv studerar jag (iallafall just nu) till musikalartist, och det är nog inte så fy skam det heller!

Inga kommentarer: