tisdag, augusti 28, 2007

Girls just wanna have fun

När jag för några dagar såg ett avsnitt av Sex and the City sa Carrie att man i New York antingen letar jobb, bostad eller pojkvän. Jag funderade över om samma sak gällde här i Markaryd, men för mig stämde inte påståendet. Jag vågar helt enkelt påstå att mitt liv har ett jävla flyt just nu, för att ha en pojkvän på 90 mils distans är nog bättre än att inte ha nån alls. Att bo på internat toppar hittills min lista över sätt att bo på (tidigare prövat ett mindre kollektiv, kombo samt föräldrahemmet). Mitt jobb som artist går hittills väldigt bra, den största prövningen är att inte sjunga huvudklang hela tiden (min nya sångpedagog skrek "Ingen Opera!!" under en övning igår).
Vi spenderar våra dagar med friskvård (typ skolgympa), teaterövningar, sångövningar och massage, imorgon introduceras även dansen med den fruktade dansläraren (jag försöker dock hålla kvar tanken om att hon retas med glimten i ögat).

1 kommentar:

Cecilia Eurenius sa...

Med tanke på din sångpedagogs önskemål kanske den där skivan med sångbakgrunder jag ska bränna till dig inte är en så jäkla bra idé ändå? :P