tisdag, mars 06, 2007

En dag på stan

Idag har jag, Tora, Tove och Lotta i härlig sex and the city-stil lunchat på Träffen med prat om män, sex, jobb och allt som hör dittill. Vi har precis som vanligt kommit fram till att killar inte går att lita på för dom säger en sak och menar en annan, sen gör dom en sak och menar en tredje, och själv står man där förvirrad som en fura och undrar om man står på ett eller två ben.
Kan det vara så att det egentligen är killar som är kruxet när det kommer till förhållanden och inte tjejer som man så länge befarat? Kan det vara så att killars oförmåga till att uttrycka sina känslor, åsikter och tankar skapar problem? Jag säger inte att tjejer är perfekta, jag säger inte att jag aldrig förlorat förståndet och uppfört mig som en idiot, men jag säger att tjejer överlag får lite för mycket skit när deras pojkvänner/killkompisar låtsas som om det regnar när man försöker prata allvar med dem. Är det en mognadsfråga hos det manliga släktet, vill dom egentligen precis som vi säga allt men vågar inte, eller är dom helt enkelt dumma?

(Dessa åsikter kommer inte från nån specifik händelse utan är summan av erfarenhet både vad gäller mig och andra, jag försöker alltså inte klanka ner på nån enskild, vilka jag vill vara extra noga att påpeka i dessa tider. Dessutom får man gärna skänka lite hopp till en förvirrad själ genom att bevisa motsatsen.)

2 kommentarer:

Tora sa...

My god! vilket inlägg i riktig äkta sex-and-the-city anda! I love it.
och jag peppar på härnösand.
hellre teater än fotboll så att säga ;)

Lisa sa...

Varför är inte mitt liv mer som sex and the city?


Jag kollade på hela säsong fem i förrgår

me like