söndag, december 11, 2005

En vacker dag

Redan klockan 8.43 vaknade jag för att liksom genast bestämma mig för att idag, idag orkar jag minsann inte göra nånting alls.
Efter att ha ätit frukost halkade jag upp till skolan för att göra, alla dom där onödiga sakerna en tonåring måste göra ungefär en gång i timman 14 timmar om dygnet; kolla helgon och msn.
Efter cirka fem minuter får jag ett sms från Tora "är du ute och promenerar"... "Nej" tänkte jag, tog min jacka, och gick tillbaka ner till Förvaltaren där jag hittar henne sittandes på min säng med ett "jag har nått jag måste säga men vi måste tala tyst"-uttryck spritt över hela ansiktet.
Snabbt som attan sätter jag på skivan "Madonna - blabla ballads", och kastar mig upp på sängen. (Eftersom det Tora sa var av det hemliga slaget får vi liksom nöja oss där, men tänkt; Män)
Jag drar nu på mig trikåerna och går ner till gymmet för att gå en välbehövlig powerwalk på bandet. Därefter åkte vi hem till Tora för att spendera resten av dagen liggandes ihopkurade i hennes säng, väntandes på att klockan ska bli nio så att vi ska kunna gå och lägga oss på riktigt.

(En gång försökte Tora iof läsa lite samhällskunskap, medan jag satt vid datorn och försökte fylla min dagskvot, när jag går upp för att hjälpa henne cirka tio minuter senare har hon somnat i politiken.)

20.27 Godnatt

Inga kommentarer: