lördag, november 26, 2005

Lördag, visst var det så?

Klockan halv fem ramlar hon halvvaken ut ur bilen och går med sakta steg ner mot ett, ack så tomt, Kollektiv där hon ställer sig framför spegeln och tänker "jaha, det var så jag såg ut ikväll".
Symbicort, tandborstning och somna, och vakna tre timmar senare för att äta frukost och ta bussen hem till Bollstabruk.

"Vi ska åka och handla i kramfors snart" ljuder genom rummet där hon ligger utslagen på sängen en kort stund.
Hon fnissar lite med en sömnig min och trallar ner till bilen.
Hos guldsmeden faller hon nästan genom golvet av trötthet och gör sedan ett tappert försök till att komma ihåg all välbehövlig mat för kommande vecka, varför skrev hon ingen lista, inte den här veckan heller!

"You can't say no to me", men jag blev för ställd för att säga nått alls, jag sa... ingenting alls.
Kram och hejdå, jag måste springa för att hinna med bilen.

Inga kommentarer: